Dsc_6604_bewerkt.pngDSC_6597_bewerkt2.pngwebsite_low_20.jpgwebsite_low_18.jpgwebsite_low_12.jpgwebsite_low_10.jpgwebsite_low_8.jpgwebsite_low_6.jpgwebsite_low_5.jpgwebsite_low_4.jpgwebsite_low_39.jpgwebsite_low_44.jpgbewerkt_IMGP5943.JPGbewerkt_IMG_2552.jpgbewerkt_Fotos_Paul_060.jpgbewerkt_2.jpga2a_10_bewerkt.jpga2a_6w_bewerkt.jpg

Onderhoud

Het onderhoud wordt, onder toezicht van IAS (International Aviation Support B.V.), uitgevoerd door ervaren en gecertificeerde vrijwilligers van DDA conform de huidige regelgeving en instructies van de Inspectie Leefomgeving & Transport (IL&T) van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Het DDA team van enthousiaste mensen slaagt er in om dit juweeltje uit het verleden, de Grand Old Lady zoals onze DC-3 liefkozend wordt genoemd, in luchtwaardige staat te houden, zodat er jaarlijks tussen de 100 en 150 uren mee kan worden gevlogen.

In 2010 is de PBA onderworpen aan een E- inspectie. Dit is de grootste inspectie die we kennen en dient elke zes jaar te worden uitgevoerd. Naast de voor elke vlucht verplichte 'pre-flight' worden in de hangaar tevens de A-, B- en C-inspecties uitgevoerd, deze duren respectievelijk 3 dagen, 14 dagen en 6 weken.

Technici met ervaring in de luchtvaart zijn altijd welkom bij de DDA om ons team van vrijwilligers te versterken. Voor de diverse inspecties en pre-flights, maar ook voor de afhandeling zijn enthousiaste mensen zeer welkom.

Bent u enthousiast en geïnteresseerd in onze activiteiten en wilt u daaraan meewerken, neem dan contact op met het secretariaat of stuur een e-mail.